Proměny novinářské etiky
MORAVEC VÁCLAV
Není skladem
Cena s DPH
396Kč
(Běžně 495 Kč)
- Brožovaná
- 472 stran
- 156 × 232 mm
- Rok vydání
- 2020
- Nakladatelství
- Academia
- ISBN
- 978-80-200-3111-2
- EAN
- 9788020031112
Dnešní novináři se při své práci setkávají s řadou eticky sporných situací a jevů, jež mohou ovlivnit jak výkon jejich povolání, tak texty či pořady, které vytvářejí. Narušování soukromí, fenomén turbonews, takzvaná žurnalistika šekové knížky, klamání či nekorektní referování o nejnovějších medicínských objevech, to jsou jen některé z nich. Vysokoškolský pedagog a novinář Václav Moravec ve své monografii představuje novinářskou etiku jako součást aplikované etiky a analyzuje eticky sporné oblasti činnosti novinářů. Zaměřuje se rovněž na jednotlivé formy samoregulace žurnalistiky, zabývá se jejich vznikem a vývojem stejně jako etapami novinářské etiky v České republice po roce 1989. Proč se Česko propadá v žebříčku svobody médií, který sestavuje organizace Reportéři bez hranic? Kdy započala oligarchizace médií v ČR a jaké dopady má na žurnalistiku? Jaké jsou výzvy etiky konvergujících zpravodajských médií? I tyto otázky se pokouší zodpovědět první komplexní kniha o novinářské etice v českém jazyce.
Související
-
Academia
Média v tekutých časech. Konvergence audiovizuálních médií v ČR
Běžně
285 Kč20 KčNení skladem