Souhlas se zpracováním osobních údajů společnosti Academia

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.

Probíhá plánovaná údržba a odstávka

Vzhledem k probíhající údržbě našich systémů
od neděle 31. 10. 12:00 do pondělí 1. 11. 2021 23:30 nelze objednávat knihy.

Omlouváme se za komplikace.

MENU

ZAVŘÍT

Zobrazit kategorie e-shopuZavřít kategorie e-shopu
Jaromír Funke Between construction and emotion

Jaromír Funke Between construction and emotion

FUNKE JAROMÍR

Není skladem

Cena s DPH 1 755
(Běžně 1 950 Kč)

Upozornit při naskladnění
Nechte nám e-mail a my vám pošleme zprávu, až bude kniha skladem.

Děkujeme. Jak se kniha znovu objeví, budeme vás informovat.

Rok vydání
2014
Nakladatelství
Kant
ISBN
978-80-7437-107-3
EAN
9788074371073
The first large-scale monograph on this internationally renowned photographer. Jaromír Funke (1896-1945) was a innovator of modern photography, just like Jaroslav Rössler, Man Ray, László Moholy-Nagy, Albert Renger-Patzsch, Aleksander Rodchenko, Paul Strand, and Edward Weston, to name but a few. Like them, Funke set out (in 1922) on the road towards abstraction, which would eventually lead him to his own particular “ism” – photogenism. Funke also responded to Cubism and created exemplary works of the New Objectivity and Constructivism, but he stood closest to Bauhaus. During the 1920s, he was one of the first to adopt irrational approaches such as Poetism and Surrealism. In the second half of the 1930s, Funke established his “emotional photography” on the basis of Breton’s notion of the magic encounter. He was a typical universally educated intellectual of his era. This book focuses primarily on the ideas that shaped and transformed Funke’s work, while placing it within the context of European avant-garde photography and culture, of which he was a pioneer. The book was prepared in cooperation with Jaromír Funke’s daughter Miloslava Rupešová.

Nenašli jste všechny informace?
Zeptejte se nás

Související