Warning: session_write_close(): write failed: No space left on device (28) in /var/www/academia.cz/deploy/libs/nette/http/src/Http/Session.php on line 211

Warning: session_write_close(): Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php/sessions) in /var/www/academia.cz/deploy/libs/nette/http/src/Http/Session.php on line 211

Notice: Possible problem: you are sending a HTTP header while already having some data in output buffer. Try Tracy\OutputDebugger or start session earlier. in /var/www/academia.cz/deploy/libs/nette/http/src/Http/Response.php on line 319

Notice: Possible problem: you are sending a HTTP header while already having some data in output buffer. Try Tracy\OutputDebugger or start session earlier. in /var/www/academia.cz/deploy/libs/nette/http/src/Http/Response.php on line 319

Notice: Possible problem: you are sending a HTTP header while already having some data in output buffer. Try Tracy\OutputDebugger or start session earlier. in /var/www/academia.cz/deploy/libs/nette/http/src/Http/Response.php on line 319
V soukolí okřídleného šípu -Zákulisí automobilky Škoda — Academia

Souhlas se zpracováním osobních údajů společnosti Academia

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.

Probíhá plánovaná údržba a odstávka

Vzhledem k probíhající údržbě našich systémů
od neděle 31. 10. 12:00 do pondělí 1. 11. 2021 23:30 nelze objednávat knihy.

Omlouváme se za komplikace.

MENU

ZAVŘÍT

Zobrazit kategorie e-shopuZavřít kategorie e-shopu
V soukolí okřídleného šípu -Zákulisí automobilky Škoda

V soukolí okřídleného šípu -Zákulisí automobilky Škoda

KRÁLÍK JAN

Není skladem

Cena s DPH 305
(Běžně 339 Kč)
  • Vázaná
  • 200 stran

Upozornit při naskladnění
Nechte nám e-mail a my vám pošleme zprávu, až bude kniha skladem.

Děkujeme. Jak se kniha znovu objeví, budeme vás informovat.

Rok vydání
2016
Nakladatelství
Grada
ISBN
978-80-271-0177-1
EAN
9788027101771
Kniha V soukolí okřídleného šípu vychází už podruhé, obohacená o rozhovor s nejmladším z rodu Hrdličků. Žádný zájemce o historii i současnost motorismu by si neměl nechat ujít mnohdy až neuvěřitelné příběhy Karla Hrdličky, Petra Hrdličky a Martina Hrdličky, otce, syna a vnuka, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. První se stal na sklonku 20. let jejím ředitelem (v roce 1941 takřka odveden gestapem, na hodinu propuštěn), druhý (jako dítě představitele vysoké buržoazie) začal jako učedník a skončil jako ředitel výzkumně vývojového závodu AZNP Mladá Boleslav, odpovědný za vývoj vozu Škoda Favorit, třetí (syn předlistopadového činovníka) musel svoji pílí dokázat, že jeho nynější post šéfa vývoje motoru a podvozku nedostal zadarmo. Nenechte si ujít strhující příběhy jedné rodiny, která je po dlouhá desetiletí propojena s historií továrny Škoda. Ing. Karel Hrdlička se stal jedinečným příkladem muže, který se vlastní pílí a houževnatostí vypracoval z nuzných poměrů sirotka na funkci vedoucího ředitele mladoboleslavské ASAP, dnešní Škoda Auto. Pod jeho vedením se automobilka vyrovnala s krizí a přišla s automobily moderní koncepce, která se pak udržela ve výrobě dalších 40 let. Zásluhou Karla Hrdličky se značka Škoda stala před válkou nejúspěšnějším domácím výrobcem automobilů, když předběhla Pragu i Tatru. Za dramatických okolností musel automobilku v roce 1941 opustit a už se do ní nevrátil. Ing. Petr Hrdlička, CSc. nezapřel svého otce. Coby syn "pilíře kapitalismu" zahájil svoji kariéru v automobilce jako učeň oboru strojní zámečník-automechanik, pak vystudoval průmyslovku, ČVUT včetně aspirantury, dva roky působil ve Švýcarsku, řadu let pak v Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Po všech peripetiích se stal ředitelem Výzkumně vývojového závodu AZNP a vůdčí osobností vývoje vozu Škoda Favorit. Také on musel nakonec z automobilky odejít, aby se do ní ještě jednou vrátil. Ing. Martin Hrdlička, Ph.D., MBA studoval techniku s výsledky, které mu otevřely dveře k diplomové práci u společnosti Mercedes Benz. Profesní kariéru zahájil v mladoboleslavské automobilce, kam ho přijali do oddělní, které ale zrušili dřív, než nastoupil. Začal od píky v konstrukci, prošel vývojem u VW, dnes je ve společnosti Škoda Auto odpovědný za vývoj motoru a podvozku. Takový post není zadarmo. O tom, jak se k němu dopracoval, vypráví otevřeně a bez zábran. PhDr. Jan Králík se dlouhodobě věnuje historii motorismu, je autorem více než čtyřiceti publikací převážně s touto tématikou. Pro Gradu připravil mimo jiné knihy o osobnostech v tomto oboru - Jawa, můj osud (Jaroslav Frei), Život bez brzd (Jaroslav Juhan), Deník motocyklistky (Lída Horská). V soukolí okřídleného šípu spolu s knihou memoárů prof. Oldřicha Meduny (Utajené projekty Škoda) tvoří jedinečný obraz automobilky Škoda.

Nenašli jste všechny informace?
Zeptejte se nás

Související