Česká literatura a nová média
PIORECKÝ KAREL
Není skladem
Cena s DPH
30Kč
(Běžně 365 Kč)
- Brožovaná
- 300 stran
- 140 × 210 mm
- Rok vydání
- 2016
- Nakladatelství
- Academia
- ISBN
- 978-80-200-2578-4
- EAN
- 9788020025784
Od druhé poloviny devadesátých let 20. století je literatura šířena nejen prostřednictvím tištěných a audiovizuálních médií, ale využívá zároveň bezbřehý a dynamicky se vyvíjející prostor internetu. Nové digitální technologie zasáhly jak do procesu tvorby literárního textu, tak do procesu jeho recepce – a nenechaly beze změny ani principy, podle nichž dosud fungovala literatura jako komplexní komunikační systém. V čem se liší způsob tvorby a zveřejnění literárního díla v podobě textu digitálního a tištěného? Jak se změnila pozice čtenáře v prostředí interaktivních médií? Je vztah české literatury k novým médiím v nadnárodním kontextu v něčem specifický? A jde skutečně o revoluční změny, nebo jen o
obměny starších literárních forem přenesených do nového prostředí?
obměny starších literárních forem přenesených do nového prostředí?